tisdag 1 december 2009

Vilket händelserikt dygn!

Jaha, här skulle man ta nya tag och jobba järnet.

Kommer in på jobbet igår vid 07:45 som vanligt och hittar inget schema till mig. Kollar i personalpärmen och nej jag skulle inte jobba. Kollar med de andra grupperna om de behöver någon men nej.
Säger att de får ringa om de behöver någon under dagen.

Sticker in på Hemköp och handlar flingor till min älskling.
Går hem och lurar honom att klockan 12 och jag kommit hem för att hämta lunchen. Han går inte riktigt på det.
Byter om till pyjamas igen och kryper ner under täcket.
10 minuter senare ringer de från jobbet och frågar om jag kan jobba ändå. Men behöver inte börja förens 9:30 så jag somnar om och går upp vid 9:00. Tar en liten promenad och möter upp min kollega.

Känns som det bara är kaos kaos kaos. Inget fungerar, man glömmer saker och orkar inte tänka.

Går hem och äter lunch eller det känns som jag slänger i mig lunchen.

Har en rätt lugn eftermiddag och när jag har en liten paus kommer en av sjuksköterskorna och frågar om jag har vaccinerat mig.
Nej det har jag ju inte så jag följer med henne och får det gjort.
Jaha, det här gick ju bra, lite ont i armen bara men det är ju normalt.
Är så duktig att jag tar en promenad efter jobbet, men saknar mina hörlurar som gått sönder.
Städar lite hemma, gör mat och tar det lugnt.
Går och lägger mig och somnar rätt snabbt. Vaknar vid 6 och har feber, huvudvärk, värk i armen och illamående. Tar en ipren och somnar om. Ringer jobbet och sjukskriver mig för dagen.

Nu mår jag bra, är bara trött.
Äter popcorn och hoppas jag får krama på min älskling snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar