måndag 30 november 2009

Panera mera!

Har du aldrig panerat själv någon gång så gör det!
Idag panerade jag skinkschnitzel men är ett stort fan av att panera vit fisk eller varför inte göra egna kycklingnuggets.



Skriver inte ut några mått den här gången eftersom jag brukar göra det på känn.
Det är viktigt att ha allt förberett.
Torka av köttet om det känns blött. Krydda det med valfria kryddor.
Jag brukar göra iordning tallrikarna, sätta på värmen på spisen och hälla i margarin i stekpannan innan jag panerar.

  • Häll mjöl på en tallrik inte allt för utspritt.
  • Häll ströbröd på en tallrik även här inte för utspritt.
  • Knäck ett ägg i en djup tallrik. Vispa det, men inte allt för mycket.
  • Sätt på spisen, häll i margarin i stekpannan.
  • Doppa köttet i mjölet, tryck inte allt för mycket för då lossnar det istället för att fastna.
  • Doppa köttet i ägget.
  • Doppa köttet i ströbrödet.
  • Lägg det i stekpannan och stek. Först på högvärme och sänk efter du stekt på båda sidorna.


Hoppas jag kunde förklara på ett hyfsat bra sätt. Har ni frågor är det bara att fråga på!

Så här god såg min middag ut i dag:

1 kommentar: