söndag 29 november 2009

Nya tag!

Imorgon är en ny vecka och då blir det nya tag och förhoppningsvis mycket jobb.
Veckan som varit har varit tuff p.g.a. många saker.
Dels har det hänt saker jag inte tänker ta upp här.

Jag försöker ta tag i mitt liv och inte hatta runt på vikariejobb. Ibland känns det jättebra och jag är modig men sen kommer det då jag inte vågar ta för mig.
Men planen är att jag ska praktisera hos en florist för att kolla om det är något för mig. Min sambos kusin är florist och jobbar här i Götet.
Om det är något för mig ska jag söka till hösten och plugga till florist. Brinner verkligen för det nu.

Men det kanske inte är något för mig, så då får jag satsa på vaktmästarjobb inom kyrkan. Känner mig trygg där, har varit aktiv inom kyrkan i så många härliga år.

Sedan ska ju körkortet fixas.

Pengar till körkortet har jag, det finns sparade pengar som är öronmärkta för det.
Jag oroar mig hur det skall fungera ekonomiskt när jag går ner till a-kassa och praktikersättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar